2019-03-12 10:00Pressmeddelande

Ny VD på L&T Service AB

null

Efter nästan fem år som VD för L&T Service AB har Pontus Monthan beslutat att gå vidare i sin karriär utanför Lassila & Tikanoja.

Erik Sundström, VD för L&T FM AB tillika Direktör för divisionen Facility Services Sweden kommer att ta över rollen som VD även för L&T Service AB. Förändringen gäller med omedelbar verkan.

Att ena de svenska verksamheterna genom en gemensam VD gynnar koncernens strategiska inriktning att ännu bättre kunna nyttja L&T:s landspecifika möjligheter avseende synergi och tillväxt.

”Min målsättning är att vi gemensamt skall utveckla våra affärer, vi har stora möjligheter framåt som en koncern. Jag ser fram emot att agera som VD för både FM och Service”, säger Erik Sundström.

Lassila & Tikanoja Sverige är ett serviceföretag som har som mål att förverkliga den cirkulära ekonomin i praktiken. Med ansvarsfulla och hållbara facility management tjänster inom både arbetsplatsservice och fastighetsservice förenklar vi vardagen för våra kunder inom skolan, vård & omsorg, handel, kontor, logistik och industrin. Vi hjälper våra kunder och oss alla till en säkrare, mer produktiv och miljövänligare morgondag.

L&T Sverige bedriver idag en rikstäckande verksamhet och sysselsätter ca 1000 medarbetare och omsatte 1 184 MSEK under 2017.

Den finska koncernmoderbolaget Lassila & Tikanoja oyj har verksamhet i Finland, Sverige och Ryssland. 2017 omsatte koncernen 712,1 miljoner euro och sysselsätter ca 8 700 personer. L&T är noterat på Nasdaq OMX Helsingfors.

Om Lassila & Tikanoja Sverige

Lassila & Tikanoja Sverige är ett serviceföretag som har som mål att förverkliga den cirkulära ekonomin i praktiken. Med ansvarsfulla och hållbara facility management tjänster inom både arbetsplatsservice och fastighetsservice förbättrar vi morgondagen för våra kunder inom skolan, vård & omsorg, handel, kontor, logistik och industrin. Vi hjälper till att bevara och öka fastighetens produktivitet och värde, optimerar användningen av råvaror och energi samt förbättrar vardagen på arbetsplatser i hela Sverige. Vårt mål är att ständigt utveckla och hjälpa våra kunder till säkrare, mer produktiv och miljövänligare framtid. http://www.l-t.se