2018-09-26 13:01Pressmeddelande

L&T väljer Cleanhouse som distributör i Sverige

null

Cleanhouse får förtroendet att ansvara för distributionen av material åt L&T i hela Sverige!
"Vår bedömning är att Cleanhouse med sitt engagemang, sin kunskap samt geografiska tillväxt är de som bäst kommer kunna bistå L&T att leverera den höga service som vi står för och som förväntas av våra kunder" säger Björn Hellquist, ansvarig för upphandlingen.

Valet har grundats noggrant genom en djuplodad upphandling med framtidens utmaningar i fokus, där service och enkelhet varit avgörande.

Cleanhouse erbjuder en närhet och tillgänglighet som är unik samt har förmågan att lösa de behov som uppstår, både snabbt och smidigt.

Med miljön i fokus kommer vi ha ett ömsesidigt samarbete för att minimera transporter, smalna av sortimentet samt ständigt vara öppna för bättre miljöval. Detta är också en viktig del i vårt nya engagemang i FN´s Global Compact som syftar till att ta ett bredare och större ansvar inte bara kopplat till miljön utan även mänskliga rättigheter och ända tillbaka till våra leverantörers leverantörer och dess tillverkning av de produkter vi använder. "Detta engagemang ger oss betydligt mer och ställer mycket större krav på oss än t ex Svanen certifiering", säger Matthias Lindholm, Affärsutvecklingschef på L&T.

Lassila & Tikanoja Sverige är ett serviceföretag som har som mål att förverkliga den cirkulära ekonomin i praktiken. Med ansvarsfulla och hållbara facility management tjänster inom både arbetsplatsservice och fastighetsservice förenklar vi vardagen för våra kunder inom skolan, vård & omsorg, handel, kontor, logistik och industrin. Vi hjälper våra kunder och oss alla till en säkrare, mer produktiv och miljövänligare morgondag.

L&T Sverige bedriver idag en rikstäckande verksamhet och sysselsätter ca 1000 medarbetare och omsatte 1 184 MSEK under 2017.

Den finska koncernmoderbolaget Lassila & Tikanoja oyj har verksamhet i Finland, Sverige och Ryssland. 2017 omsatte koncernen 712,1 miljoner euro och sysselsätter ca 8 700 personer. L&T är noterat på Nasdaq OMX Helsingfors.

Om Lassila & Tikanoja Sverige

Lassila & Tikanoja Sverige är ett serviceföretag som har som mål att förverkliga den cirkulära ekonomin i praktiken. Med ansvarsfulla och hållbara facility management tjänster inom både arbetsplatsservice och fastighetsservice förbättrar vi morgondagen för våra kunder inom skolan, vård & omsorg, handel, kontor, logistik och industrin. Vi hjälper till att bevara och öka fastighetens produktivitet och värde, optimerar användningen av råvaror och energi samt förbättrar vardagen på arbetsplatser i hela Sverige. Vårt mål är att ständigt utveckla och hjälpa våra kunder till säkrare, mer produktiv och miljövänligare framtid. http://www.l-t.se